NHV Hoedendag

Ieder jaar organiseert de NHV een Hoedendag voor leden en voor iedereen die verder geinteresseerd is in hoeden. Vaste ingredienten op deze dag zijn: workshops en lezingen, en een hoedenexpositie en/of -show. Daarnaast is de Hoedendag een uitgelezen gelegenheid om te netwerken met mede-hoedenontwerpers & -leden.

Hoedendag 2018

Op zaterdag 27 oktober vindt de NHV Hoedendag 2018 plaats. Als locatie is dit jaar gekozen voor 'Smit Klassiek', een museum in Oud-Beijerland dat niet alleen over een prachtige collectie klassieke auto's & tweewielers en een plein met oude winkeltjes beschikt, maar ook over gezellige evenementen- en cursusruimtes.

hoedendag programma workshopsAlle vertrouwde ingrediënten zijn weer aanwezig op deze dag. Gedurende de dag kunnen bezoekers deelnemen aan diverse workshops, zoals het maken van een roos van zalmleer bij Jane Fryers, of een bloem van abaca silk bij Lana Semenova. Bij Pierre & Pierre kan een haarband van sinamay worden gemaakt, Alice Ng'andwe laat zien hoe je een Afrikaanse hoofddoek knoopt, en Hoedendingen geeft een introductieworkshop over het werken met Fosshape en Wonderflex.

Wil je aan een van de workshops deelnemen? Over enkele dagen kan je je hier via de website aanmelden.

hoedendag programma materialenOp de materialenmarkt zijn niet alleen de bekende leveranciers, maar ook een aantal nieuwe gezichten aanwezig. Daarnaast kunnen NHV-leden bij de marktplaats weer alle al-jaren-niet-gebruikte voorraden kwijt, of juist iemand anders verlossen van zijn of haar notoire kastenliggers.

hoedendag programma uitdagingVoor liefhebbers van de NHV Hoedenwedstrijd wordt in de loop van de dag het thema van 2018 bekend gemaakt en daarnaast wordt nog even teruggeblikt op de editie van 2018 met de bekendmaking van de winnaar van de publieksprijs 2018.

hoedendag programma fotoshootNHV-leden kunnen bij de fotoshoot al hun laatste gemaakte creaties laten fotograferen op het hoofd van een van de modellen.

Kortom, een heleboel redenen om op zaterdag 27 oktober naar Oud-Beijerland te komen!