NHV Hoedenwedstrijd 2019

City Styles

Welkom bij de 14e editie van de NHV Internationale Hoedenwedstrijd 'City Styles'!

Voor de wedstrijd 2019 wordt er van je gevraagd om een (cocktail)hoed of fascinator te ontwerpen bij één van de drie voorgeselecteerde stadse outfits. Elke outfit is verbonden met een toonaangevende modestad, namelijk Parijs, Milaan en Londen.

wedstrijd 2019 outfitsDe damesoutfit Paris straalt de elegantie uit van de stad. Het is een zwart jurkje, waar parels in zijn verwerkt. Met de vele accessoires flaneer je très chic door Parijs van het ene naar het andere modehuis.

Outfit Milano is ook een damesoutfit. Het druk gebloemde groene broekpak is gemaakt van een Jacquardstof. Een outfit om als een donna di moda in de winkelstraten van Milaan te gezien te worden.

London zorgt voor een nieuw tintje in de wedstrijd. Het is een mannenoutfit waar Savile Row jaloers op is. Met het fluwelen colbertjasje en de wollen ruiten mantel ben je dressed for succes in Londen.

Deelname

Iedereen kan inschrijven voor deze wedstrijd, of je nu hobbyist, een professioneel, gevorderd of beginnend hoedenmaker bent, binnen Nederland of over de grens woont.
Een jaarlijks wisselende vakjury bepaalt uit de inzendingen op basis van originaliteit, kwaliteit en hoedenvakmanschap een selectie van 10 genomineerde hoeden, waaruit vervolgens het winnende ontwerp wordt gekozen.

De uiterste aanmelddatum is 1 februari 2019. Er kunnen maximaal 50 ontwerpers deelnemen aan de wedstrijd, dus wacht niet te lang met inschrijven.
Na ontvangst van je inschrijving en betaling van het deelnamebedrag, wordt per post een foto- & kleurkaart van de outfits naar je toegestuurd.

Expositie

De ingezonden ontwerpen worden op 1 juni 2019 gepresenteerd in een openingsshow by modehuis Jansen-Noy in Sevenum. Na afloop van de show worden de winnaars van de ontwerpwedstrijd bekend gemaakt. De wedstrijdhoeden zullen na de openingsshow enkele weken te bezichtigen blijven in Sevenum. Nadere informatie over deze dag volgt in maart.

Prijzen

De winnaar ontvangt uiteraard de zilveren NHV hoedenspeld. Daarnaast zijn de volgende prijzen beschikbaar gesteld:

1e prijs
Voucher fa. De Vroeij t.w.v. €350
Voucher Artipistilos t.w.v. €300
Hoedenblok Guy Morse-Brown t.w.v. €200

2e prijs
Voucher Plooij Hats & Materials t.w.v. €300
Introductie workshop Fosshape door Pierre & Pierre
Herenmodel hoedenblok (maat 58) Hoedenmallen

3e prijs
Voucher The Trimming Company t.w.v. €300

Publieksprijs
Workshop Zijdenbloem + boek

De kosten voor deelname bedragen voor leden € 35 en voor niet-leden € 50.
Deelnemers hebben gratis toegang tot de openingsshow in juni en ontvangen na afloop van de show een fotoboekje met alle ingezonden ontwerpen.

Aanleveren inzending

Voor alle deelnemers geldt: je wedstrijdhoed dient uiterlijk 15 april 2018 op het aanleveradres ontvangen te zijn. Stuur zowel per e-mail als per post (in de doos van je wedstrijdhoed) de volgende informatie mee:

• Een foto van je hoed op het hoofd van een pop of persoon
  • Een etiket met het adres waarnaar de hoed retour moet worden gezonden
  • Een postretourzegel
  • Toelichting over de gebruikte materialen en je inspiratie

Aanleveradres
p/a NHV
Jozef Israëlsplein 8
2596 AS Den Haag

Heb je na het lezen van de wedstrijdvoorwaarden en het inschrijfformulier nog vragen? Stuur dan een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Bekijk eerdere inzendingen

Nieuwsgierig naar de creaties van deelnemende ontwerpers? Bekijk alle inzendingen van de afgelopen jaren in de fotogalerie.