NHV Hoedendag

Ieder jaar organiseert de NHV een Hoedendag voor leden en voor iedereen die verder geinteresseerd is in hoeden. Vaste ingredienten op deze dag zijn: workshops en lezingen, en een hoedenexpositie en/of -show. Daarnaast is de Hoedendag een uitgelezen gelegenheid om te netwerken met mede-hoedenontwerpers & -leden.

Hoedendag 2017

Op zaterdag 4 november heeft de NHV Hoedendag 2017 plaatsgevonden. Als locatie was dit jaar gekozen voor 'De Traverse', een restaurant met zalencentrum in het centrum van Helmond.

hoedendag programma workshopsAlle vertrouwde ingrediënten waren weer aanwezig op deze dag. Gedurende de dag was er een gevarieerde selectie van workshops waaraan je deel kon nemen.
Je kon bijvoorbeeld een couture fascinator maken bij Els Robberechts, een zijden viooltje bij Lana Semenova, een lilybloem van sinamay bij Pierre & Pierre, een kralendiadeem bij Polly Stevens of een strorosette en -bloem bij Meta Leefkens. Of een vilten cloche beschilderen bij Brechtje Hermkens, een mannequin decoreren bij Trudi Windau of meer leren over het fotograferen van je hoeden bij Elly Stemerdink.

hoedendag programma materialenOp de materialenmarkt waren natuurlijk alle bekende leveranciers aanwezig. Daarnaast konden NHV-leden bij de marktplaats weer alle al-jaren-niet-gebruikte voorraden kwijt, of juist iemand anders verlossen van zijn of haar notoire kastenliggers.

hoedendag programma uitdagingVerder presenteerden studenten van de opleiding Creatief Vakman zich tijdens deze dag en lieten een student en een ervaren hoedenmaker zien wat ze met een gelijke set aan materialen konden maken binnen tweeëneenhalf uur.

Voor liefhebbers van de NHV Hoedenwedstrijd werd in de loop van de dag het thema van 2018 bekend gemaakt en daarnaast werd nog even teruggeblikt op de editie van 2017 met de bekendmaking van de winnaar van de publieksprijs 2017.

hoedendag programma fotoshootNHV-leden konden bij de fotoshoot al hun laatste gemaakte creaties laten fotograferen op het hoofd van een van de modellen.

Kortom, er waren weer een heleboel redenen om op zaterdag 4 november naar Helmond te komen!