Internationale jaarlijkse wedstrijd & expositie

De NHV Hoedenwedstrijd krijgt steeds meer belangstelling in binnen- en buitenland en heeft in zeer korte tijd een goede reputatie opgebouwd. Deden eerst vanuit het buitenland alleen Belgische leden mee, in de  afgelopen jaren mochten we ook Duitse, Engelse, Australische, Noorse, Franse, Amerikaanse en Canadese deelnemers verwelkomen.

Iedereen mag voor de NHV hoedenwedstrijd/expositie inschrijven, van gerenommeerde hoedenontwerpers tot gedreven hobbyisten. Het onderwerp laat veel ruimte over voor de fantasie van de maker. Dit is duidelijk zichtbaar in de grote diversiteit én de hoge kwaliteit van de inzendingen.

Maximaal 50 hoeden kunnen uiteindelijk deelnemen aan de openingshoedenshow. Daarna worden de hoeden voor een periode van drie weken geëxposeerd.
Een jaarlijks wisselende vakjury selecteert uit de inzendingen op basis van originaliteit, kwaliteit en hoedenvakmanschap een aantal hoeden, Uit de selectie wordt het winnende ontwerp gekozen. Het publiek krijgt daarna de mogelijkheid om een stem uit te brengen op haar favoriete hoed.

Voor meer informatie over de NHV Hoedenwedstrijd 2024 klik hier!