Landelijke Hoedendag

Ieder jaar organiseert de NHV een Landelijke Hoedendag voor leden en voor iedereen die verder geinteresseerd is in hoeden. Vaste ingredienten op deze dag zijn: workshops en lezingen, en een hoedenexpositie en/of -show. Daarnaast is de Hoedendag een uitgelezen gelegenheid om te netwerken met mede-hoedenontwerpers & -leden.

Hoedendag 2017

Op zaterdag 4 november vindt de NHV Landelijke Hoedendag 2017 plaats. Als locatie is dit jaar gekozen voor 'De Traverse', een restaurant met zalencentrum in het centrum van Helmond.

hoedendag programma workshopsAlle vertrouwde ingrediënten zijn weer aanwezig op deze dag. Gedurende de dag is er een gevarieerde selectie van workshops waaraan je deel kan nemen.
Maak bijvoorbeeld een couture fascinator bij Els Robberechts, een zijden viooltje bij Lana Semenova, een lilybloem van sinamay bij Pierre & Pierre, een kralendiadeem bij Polly Stevens of een strorosette en -bloem bij Meta Leefkens. Of beschilder een vilten cloche bij Brechtje Hermkens, decoreer een mannequin bij Trudi Windau of leer meer over het fotograferen van je hoeden bij Elly Stemerdink.

hoedendag programma materialenOp de materialenmarkt zijn natuurlijk alle bekende leveranciers aanwezig. Daarnaast kunnen NHV-leden bij de marktplaats weer alle al-jaren-niet-gebruikte voorraden kwijt, of juist iemand anders verlossen van zijn of haar notoire kastenliggers.

hoedendag programma uitdagingVerder presenteren studenten van de opleiding Creatief Vakman zich tijdens deze dag en laten een student en een ervaren hoedenmaker zien wat ze met een gelijke set aan materialen kan maken binnen tweeëneenhalf uur.

Voor liefhebbers van de NHV Hoedenwedstrijd wordt in de loop van de dag het thema van 2018 bekend gemaakt en daarnaast wordt nog even teruggeblikt op de editie van 2017 met de bekendmaking van de winnaar van de publieksprijs 2017.

hoedendag programma fotoshootNHV-leden kunnen bij de fotoshoot al hun laatste gemaakte creaties laten fotograferen op het hoofd van een van de modellen.

Kortom, er zijn weer een heleboel redenen om op zaterdag 4 november naar Helmond te komen!